Kúzelné účinky orechov: niektoré sú prevenciouproti rakovine

"Zobanie orieškov" v normálnej miere majú prekvapivo pozitivne účinky. Niekteré druhy napríklad pomáhajú chudnúť, iné slúžia ako zdroj vitamínov alebo pomáhajú usnúť...

Kouzelná směs proti rakovině, na hubnutí i na spaní.

Kúzelná zmes proti rakovine, nac hudnutie i na spanie.

Vlašské orechy: znižujú cholesterol

Strava obohatená o vlašské orechyzsnižuje hladinu cholesterolu až o 0,3 mmol/l. Dokazuje to trinásť štúdií, kterých sa zúčastnilo viac ako 365 ľudí. Stačí vám 30 g denne a výsledky budú zremé už za mesiac.

Kešu: bojujú proti únave

Kešu oriešky majú dvakrát viac železa než hovedzie mäso. Železo pomáha roznášať kyslík v tele a jeho nedostatok môže viesť k extrémnej únave a špatnej koncentrácii.

Pekanové orechy: liek na chrípku a nachladenie

Už päť  pekanových orechov obsahuje asi šestinu doporučenej dennej dávky zinku, ktorý je zásadný pre fungovanie bielych krviniek, ktorí bojujú proti baktériám a virusom, včítane nachladenia a chripky.

Arašídy: pomáhajú chudnúť

Tuky, bielkoviny a vláknina v arašidoch vám pomôže udržať pocit sýtosti na dlhšiu dobu, takže nebudete mat chuť dávať si ešte nejakú desiatku. Výskum vedcov z Harvardskej univerzity zistil, že pri miernej diete obsahujúcej arašidy a arašidové maslo sa dobrovolníkom skôr darilo dosiahnúť a udržať si hmotnosť ako pri nízkotučnej diete s podobným množstvom kalórií.

Pistácie: znižujú krvný tlak

Pár hrstí pistácií v škrupinke obsahuje viac draslíku než banány. To pomáhá (ako súčásť zdravej výživy) k úprave krvného tlaku, alebo draslík otupuje účinky soli.

Para orechy: prevencia rakoviny

Para orechy sú najbohatším zdrojom selenu, živiny, ktorá pomáha chrániť bunky. Vyššia hladina selenu bola spojená so zsnížením rizika vzniku niektorých druhov rakoviny (napr. močového mechúra a prostaty). Dva orechy poskytnú viac než dennú potrebu.

Mandle: pomáhajú vyrovnať sa s diabetom

Vysokým obsahom vlákniny a nulovým obsahem sacharidov dávajú mandle nižší glykemický index potravinám, ktorých sú súčásťou. Majú vysoký obsah hořčíku, který tiež hraje velkú rolu pri regulácii hladiny cukru v krvi.

Lieskové oriešky: podporujú zdravie celkovo

Lieskové oriešky sú bohaté na srdcu prospešné mononenasytené tuky a sú jedným z najbohatších prírodných zdrojov vitamínu E, ktorý ochraňuje bunky. Okrem toho sú lieskové orechy bohaté na vlákninu, vápník, horčík, zinok, kyselinu listovú a biotin, čo z nich robí všestranne zdravú potravinu.

 

TOPlist