10 činností, ktorými si denne ničíme život!

Často si nedokážeme uvedomiť, že už automaticky zaužívané úkony nemusia byť v zhode s tým, čo by sme v skutočnosti mali robiť.

1. Časté sprchovanie

Moderný človek je podľa vedcov až príliš upätý na hygienu. Kedysi im vôbec nechodilo po mysli, že by sa mali sprchovať niekoľkokrát denne. Dnes je to už bežná záležitosť. Niektorým už dokonca nestačia ani dve pobyty pod vodou, do kúpeľne musia vojsť kvôli vlastnému pocitu aj viackrát. Lenže tým si úplne ničia pokožku. Tá vplyvom horúcej vody stráca prirodzenú vlhkosť a odolnosť, čoraz viac sa vysušuje a potom sa kvôli tomu stáva citlivejšou, nehovoriac o tom, že sprchovými gélmi a šampónmi pravidelne ničíme jemný mazový film, ktorý si pokožka vytvára, ako prirodzenú ochranu pred vonkajším prostredím.

2. Osem hodín spánku

Ide opäť len o mýtus súčasnej doby. Telo si totiž najlepšie oddýchne počas prvých dvoch hodín spánku. Za normálnych okolností vám pri primeranej dennej záťaži postačia štyri hodiny takéhoto oddychu. Ak si myslíte, že organizmus si počas ôsmich hodín viac oddýchne, mýlite sa. Budete sa naopak cítiť ešte viac unavené. Ideálne by to malo byť šesť až sedem hodín, pričom spávať by ste mali chodiť okolo polnoci. Keď na vás príde počas dňa únava, doprajte si len štvrť alebo polhodinku v posteli a sila bude opäť späť.

3. Vyplachovanie úst po umývaní zubov

Zubné pasty majú v svojom zložení mnoho zástupcov, ktorí ich neskôr ochraňujú pred baktériami, ktoré majú za dôsledok kazenie zubov a odstraňovanie zápachu. Lenže tento účinok zničíte jedným veľmi jednoduchým úkonom – ak si po umytí vypláchnete ústa vodou. So zbytkami pasty totiž vymyjete aj ochranné látky. Aby ste mali z čistenia zubov nielen estetický úžitok, mali by ste dodržiavať tento rituál: najprv si ich povrch klasicky umyte pastou, jej zvyšky vypľujte a nasledujúcu pol hodinu nič nekonzumujte a

nepite. Následne sa môžete naraňajkovať a po jedle si ústa osviežte ústnou vodou.

4. Dlhé sedenia na WC

Aj vy patríte do tej skupinky ľudí, ktorá si na záchod berie so sebou aj dobrú knihu alebo časopis? Keď áno, rýchlo sa tohto zvyku zbavte. V najmenšej miestnosti bytu by ste mali tráviť len nevyhnutný čas na vykonanie potreby. Príliš dlhé vysedávanie totiž nie je prirodzené pre konečník a môže vás doviesť ku gastroenterologickým problémom. Tým najfrekventovanejším sú hemoroidy, ktoré si veľmi ľahko privodíte práve dlhodobým pobytom na WC.

5. Prehnané čistenie domácnosti

Hygiena sa stále posúva na vyšší level. Keď sa pozrieme, ako kedysi žili naši predkovia, len krútime hlavou nad tým, v akej špine dokázali byť. Lenže ani súčasnosť nie je žiadnou výhrou, ak to s čistením veľmi preháňate. Tým, že denne odstraňujete z vášho okolia všetky baktérie, nedokážete si voči nim vytvoriť odolnosť. Nehovoriac o tom, že pri používaní toľkých chemických prípravkov môžete veľmi ľahko dospieť napríklad až k astme. Čistota je super, no namiesto denného umývania podlahy, vám stač

í opakovať to raz za tri dni. A spreje na odstraňovanie prachu použite iba raz týždenne, na zvyšný čas vám postačí obyčajná prachovka.

6. Nesprávne dýchanie

Deti prirodzene od narodenia majú správny rytmus dýchania. Ako však starneme, tak naberáme horší spôsob naberania čerstvého vzduchu. Správne by ste mali robiť hlboké nádychy do oblasti brucha. My však robíme krátke vdychy do hrudníka. Všetko sa však dá veľmi rýchlo zmeniť. Stačí sa aspoň na päť minút denne zamerať na správnu činnosť. Položte si ruku na brucho a sledujte, či správne dýchate. V priebehu minúty by ste mali zopakovať 12 až 20 nádychov s menšími pauzami. Postupne to preberiete za samozrejmosť a pomôcť vám pri tom môže aj joga.

7. Oddychovanie po jedle

Jednoznačne by ste mali poslúchnuť rady všetkých fitnestrénerov o tom, aby ste po jedle nepadli do postele, ale si radšej dopriali malý pohyb. Hneď ako si ľahnete, pokrm sa začne meniť vo väčšej časti na tuk. Vhodné je preto po konzumácii zájsť aspoň na dvadsaťminútovú prechádzku, ktorá pomáha s trávením najmä vo vyššom veku. Najväčšie jedlo dňa si dajte v tej časti, keď máte najväčšiu aktivitu.

8. Denné čistenie uší

K sedmičke z Anglicka pridávame ešte trojicu tipov z našej redakcie. Časté čistenie uši podporuje tvorbu mazu. V tomto prípade platí to isté pravidlo, ako s denným umývaním vlasov a ich mastením. Ak máte nepríjemný pocit špinavých uší, ide naozaj len o pocit. V skutočnosti vám ich stačí utrieť dva alebo trikrát do týždňa. Pri čistení tiež dbajte, aby ste s tyčinkou nezašli príliš hlboko, lebo riskujete poškodenie bubienka a následný zápal ucha. Nemali by ste pri tom používať voľne dostupné spreje zlepšujúce ich čistenie. Tento úkon patrí totiž len do ordinácie lekára, vy si ním iba môžete podráždiť vnútorné ucho a navodiť problémy.

9. Používanie veľkého množstva kozmetiky

V skutočnosti by ste si mali vystačiť s jednoduchým mydlom, sprchovým gélom, jedným krémom, zubnou pastou a šampónom. Zvyšok je veľmi dobrý biznis kozmetického priemyslu. Keď si chcete dopriať iné prípravky, určite to nerobte v prehnanej miere. Telo musí dýchať, aby bolo krásne. Viac ako masky, balzamy, pílingy vám pomôžu dary prírody. Všetko požívajte s mierou a uvidíte ako sa vám organizmus odmení.

10. Raňajky bez predošlého nápoja

Počas noci sa vám v žalúdku a tráviacom trakte nahromadia rôzne baktérie. Tie potrebujete ráno vyplaviť a pripraviť telo na príjem jedla. Vždy by ste mali mať pripravený pohár odstátej vody alebo čerstvo uvareného bylinkového čaju, ktoré vás správne naštartujú, teda, váš žalúdok na príjem potravy. Nikdy neraňajkujte bez toho, aby ste vypili aspoň deci vody. Do nápojov sa samozrejme neráta káva, ktorá žalúdku nalačno ešte viac škodí.

 

 

 

TOPlist